Thursday, January 31, 2008

Utile?

Pentru că tot m-am legat de cei de la Academia Caţavencu în postarea anterioară, am şi o chestie interesantă, aflată de la ei. În numărul de săptămâna trecută, la rubrică de IT, au prezentat www.diacritice.com, site care permite celor ce au nevoie să transforme un text scris fără caractere speciale, în unul cu diacritice. Acum, părerea mea este că deşi este un lucru util, situl poate şi va fi folosit numai în scopuri mai puţin nobile, cum ar fi pentru prelucrarea referatelor luate de pe net (în cazul elevilor sau studenţilor) sau, în cazul cel mai trist, pentru prelucrarea materialelor luate de pe net, pentru a le publica apoi în tot felul de fiţuici cu pretenţii de ziare sau reviste. Cunosc şi eu, iar Caesar poate confirma, cazuri de "mari" ziarişti care îşi aleg subiectele de pe situri de doi bani cum ar fi HotNews (care la rândul lor fură ştirile din alte părţi) şi apoi semnează foarte mândri "Adriana Ramniceanu" sau "Dan Munteanu". Pe această cale le doresc să moară încet şi să nu îşi mai dea aere de ziarişti, ci să se mulţumească să vândă cartofi în piaţă.
În rest, stitul este destul de util dacă nu ai timp să buchisesti diacriticele pe tastatură şi vrei să îl scrii întâi fără pentru a-l posta apoi cu, aşa cum am făcut eu cu textul ăsta.
P.S. În tot textul, situl a greşit numai 6 cuvinte, ceea ce e destul de bine, cred eu.
Update: o altă chestie interesantă este că din câte îmi pot da seama momentan, situl este făcut de (sau gândit sau întreţinut sau oricum implică) ceva brăileni. Asta se vede foarte simplu în ceva bannere ce se află în partea de jos a paginii.

No comments: